niedziela, 28 lutego 2010

Miejsce pracy mojej córki.

Witajcie leniwie ,słonecznie i niedzielnie((:
Bardzo często "podkradam" miejsce pracy mojej córce. Powód,lubię siedzieć u niej w pokoju.Kolory nastrajają pozytywnie...ech i czasem można poczuć się jak mała dziewczynka(;
Torcik czekoladowo orzechowy czyli słodkości niedzielne,przepis banalnie prosty:
20 dag czarnej gorzkiej czekolady
15 dag mielonych orzechów(laskowe,włoskie lub inne)
20 dag cukru
25 dag masła 
5 jajek
2 łyżki kakao
*Rozgrzać piekarnik do 180°C Połamać czekoladę na duże kawałki dodać 22 dag masła i roztopić w kąpieli wodnej(zanurzając miskę z czekoladą i masłem w większej wypełnionej gorącą wodą).
Szybko wymieszać odstawić do studzenia
*Zmielone orzechy uprażyć(np. na grillu).
*Oddzielić żółtka od białek Ubić żółtka z cukrem dodać ostudzoną czekoladę dokładnie wymieszać Wsypać orzechy,wymieszać Białka ubić na sztywno i delikatnie połączyć z kremem czekoladowym.
*Tortownicę posmarować resztą masła i wlać ciasto Wstawić do gorącego piekarnika i piec przez 35-40 minut.
*Wyjąć tort z tortownicy i odstawić,żeby wystygł Przełożyć na półmisek i przed podaniem posypać kakao.
...


Wczoraj byłam na koncercie niezwykłego artysty,artysty niszowego.Zupełnie niepowtarzalnego.Sądzę jednak że muzyka ,jego teksty są dla ludzi z dystansem do siebie i świata który ich otacza.Dla mnie koncert był fantastycznym przeżyciem.
http://www.myspace.com/spiety
do tego odbył się w jednym z najbardziej" mrocznych" i tajemniczych miejsc starówki lubelskiej w Teatrze im Hansa Christiana Andersena.
Na koncercie znalazłam się dzięki mojemu serdecznemu przyjacielowi(mojemu guru) architektowi Piotrowi Burdzie.Za co mu serdecznie dziękuje.

Zdjęcia do posta są autorstwa mojej córki Pauliny.

 


7 komentarzy:

  1. The cake looks soo delicious - would like to have a pice of it ;)!!!!! And i love your header - sooo beautiful!!!!

    Have a wonderful sunday, Hugs Jade

    OdpowiedzUsuń
  2. Tildy Twojej corki-urocze.
    Z przepisu napewno skorzystam,czekoladowe to ulubione mojego meza.
    Pozdrawiam slonecznie.

    Ps; dziekuje za odwiedziny u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie u Ciebie jak zawsze!!!!:) i pięknie i ciekawie i pysznie!!, a co do luster kochana, oj uwierz mi mam chopla równie dużego jak Twój chyba:)) mąż tylko po głowie sie stukał jak w antykwariacie w wenecji kupowałam to duże co nie co:) ale jakoś dowiozłam z paroma perturbacjami po drodze:)) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny kącik ma Twoja córcia,nie dziwię się,że lubisz od czasu do czasu w nim posiedzieć.
    Ciasto które zaserwowałaś wygląda bardzo,ale to bardzo apetycznie.Być może się skuszę i wypróbuję przepis?

    Pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. The cake looks yummy!!!!! :) Too bad I can not read the recipe :)

    Have a nice evening! XOXO Nicky :)

    OdpowiedzUsuń
  6. improved cake recipe should be ok (;

    OdpowiedzUsuń
  7. Też bym chętnie w takim kąciku popracowała! Strasznie przytulny!:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń